Franchement ça ma redonné enve mas un truc de ouf, je veux ce jeux a tout prix, ça a l'air vrament ben et osef qu'l manque quelque truc pour le moment je le veux
osef qu'l manque quelque truc pour le moment je le veux
Oui il manque quelques lettres
Je le veux aussi, il est à 40€ sur cdiscount, et l'édition collector en plus, je vais le préco, et j'espère avoir aussi l'amiibo de la Inkling rousse (parce que le bleu est... moche?)
J'hésite toujours terriblement. La direction artistique et le gameplay ont l'air géniaux, mais le contenu me fait peur.
- Est-ce que le mode solo sera long ? - Jeu en ligne limité à un seul mode, pas de micro. - J'ai vu qu'ils avaient présenté d'autres modes de jeu, mais du coup c'est que pour du local ?
- Jeu en ligne limité à un seul mode, pas de micro.
Bah non il y a déjà le mode ou tu dois recouvrir le terrain avec ta peinture et un autre qui consiste en de la défense de zone. En ce qui concerne le mode solo je pense pas qu'il faille s'attendre à un truc de ouf sinon, je vois plus ça comme une sorte de long tuto pour apprendre toutes les subtilités du gameplay.
Bah je suis un peu confus mais ok. À la base ils avaient dit qu'il n'y aurait qu'un seul mode en ligne ; puis ils ont présenté d'autres modes (défense de zone notamment) mais sans préciser où quand comment. Donc j'imagine qu'ils sont revenus sur leur décision ?
Ouais c'est ce qu'ils avaient dit à la base. Personnellement j'étais pas encore sûr de prendre le jeu, j'attendais d'avoir une idée de prix et pour 30/35 euros je vais le prendre sans aucun doute.
Petite info technique donc : le jeu tourne en 60FPS constant, sans chute de framerate. C'est important dans un jeu de ce genre ; c'était presque devenu un luxe sur console, donc ça fait plaisir de voir que Nintendo optimisent correctement leurs jeux.
Si vous n'étiez pas au courant, le magazine Edge affiche Splatoon en couverture.
Dans le magazine on retrouve une interview de Yusuke Anamo, celui ci expliquant l'absence du chat vocal.
Yusuke Anamo a écrit:
Amano is a fan of "shooting games", but when he would invite friends to play with him they would get frustrated. He wants to make a game that is different that people who aren't fans of traditional shooters can play.
"This is coming from personal experience. When I played online games, I didn't like the negativity I got and people telling me 'You're crap. Go away'. So we wanted to focus on the positive aspects of online gaming," says Amano.
Amano says he's not saying that chat in an online game can't contribute to fun but they want to grab new players.
Ce qui donne traduit.
Yusuke Anamo a écrit:
Amano est un fan des jeux de tir, mais lorsqu'il souhaite inviter ses amis à jouer avec lui, ils peuvent être déçus. Il veut faire un jeu de tir différent pour les joueurs qui n'ont pas l'habitude jouer à des jeux de tir traditionnels.
"Cela vient d'une expérience personnelle. Quand j'ai joué à des jeux en ligne, je n'ai pas aimé toute cette négativité que j'ai ressenti et entendre ces gens me dire "t'es une merde casse-toi". Nous avons donc voulu nous concentrer sur les aspects positifs de l'online" a dit Amano
Franchement ça se comprend mais dommage de perdre une fonction qui aurait pu être si utile au tag match.
On apprend aussi d'autres contenus que voici.
Edge a écrit:
Summary of Edge article on Splatoon - Main article has quotes from Amano/Sakaguchi and Nogami and talks about Edge playing the same demo build of the game the media played a few weeks back. - The prototype had basic block characters and the ink painting mechanic. You were invisible when you were in your own ink. Amano/Sakaguchi added in jumping, hiding in ink, and the ability to shoot up and down. After that, though, they were confused about what they wanted to do with the game. They thought they might put a squid character on the box art but they needed a humanoid character to hold the guns. They thought a "squid human" wouldn't sell. - Amano/Sakaguchi were scolded by Miyamoto in 2013 when doing the prototype who said "I don't understand. What do you want to do? There's no appeal to this game". - They had an epiphany on Jan 6, 2014 that they could have you switch between a squid and human form and they rapidly got a bunch of ideas about how you swim faster in your own ink, you slow down in enemy ink and take damage, you can swim up walls, etc. - Amano is a fan of "shooting games", but when he would invite friends to play with him they would get frustrated. He wants to make a game that is different that people who aren't fans of traditional shooters can play. - Edge magazine says "Splatoon has no voice chat and never will". Amano says: "This is coming from personal experience. When I played online games, I didn't like the negativity I got and people telling me 'You're crap. Go away'. So we wanted to focus on the positive aspects of online gaming". Amano says he's not saying that chat in an online game can't contribute to fun but they want to grab new players. - Confirms that there are some Splat Zone maps with more than one boxed-off area to capture. If you claim all the territories your timer starts to count down, but if your opponent captures one the timer stops. - The same primary weapon can come in a variation with the different sub/special weapon - Can start firing after a super jump right before you land - More online modes besides Turf War/Splat Zones - One respawn point per team, but you're invulnerable while on it to discourage campers. - A lot of the designers on the team are in their 30s, so the 90s style with street fashion and trainers is a big inspiration for the outfits - Trick to balancing the weapons according to Sakaguchi is to make people want a little more ("if only it could shoot a little farther/shoot faster"). They aren't going out trying to make the strongest weapon in the game. - 15 singleplayer challenges and "5 rare pieces of gear" for each of the 3 Amiibos - Q&A with Katsuya Eguchi. Thinks Splatoon IP has huge potential. Important to have things that will draw attention to the game after release (basically hints at content updates/DLC).
- A note mentions that one of the pairs of shoes available changes color to match the Inkling you've created - The article mentions one of the challenges for the girl inlking Amiibo might be completing a stage in a certain time limit - Nintendo is testing the game internally and there are frequent "quarrels" between team members discussing which weapon is stronger in certain situations - They spent two hours talking about how long it should take the grenades to explode - Amano and Sakaguchi have been been thinking about the game so much that they've been dreaming about it. Sakaguchi actually dreamed that he asked one of the programmers on the team to come up with something and the programmer in his dream implemented it and showed it to Sakaguchi. Sakaguchi loved the idea. He had that programmer (in real life) put it in the game the next day!
Oui c'est bête pour le tchat vocal, et son excuse est stupide. D'une, l'ambiance du tchat dépend de la communauté du jeu. De deux, il suffit de proposer de le désactiver. De trois, et c'est le plus important, comme le dit Toune ça n'empêche pas de le proposer pour les amis. Comment élaborer des tactiques improvisées si on ne peut même pas communiquer avec son équipe ? C'est super dommage, en plus le jeu a l'air d'avoir du potentiel...