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 Customisation / Coups personnalisés

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MessageSujet: Customisation / Coups personnalisésCustomisation / Coups personnalisés Icon_minitimeMar 06 Mai 2014, 12:03

Quand j'ai découvert le trailer de Megaman et les coups des boss battus dont il dispose, une fois la branlette terminée, je me suis dit: "merde, pas de boss de Megaman 4!!(mon préféré, et celui qui m'a fait découvrir la saga)
et je crois bien qu'aucun power-boss du 5 n'est présent non-plus... à foutre les feuilles de Woodman, les têtes de mort de Skullman l'auraient fait cash aussi! Bon, après, c'est vrai que elles tournent seulement autour de lui pour le protéger mais après elles disparaissent aussitôt, il te les balance pas à la gueule comme les feuilles de Woodman...


pis sont arrivés les attaques spéciales changeables! Ce qui permet de relancer ce débat...

Et puis, dans un genre différent, j'ai repensé à un power-boss de justement Megaman 5 que j'évoquais juste au dessus:

le pouvoir de Starman! A l'instart de Woodman, les étoiles lui tournent autour pour le protèger et après, ils te les balancent à la gueule!

Si la custo permet d'ouvrir la porte aux Megaman peu ou pas représentés, je dis pas non! Customisation / Coups personnalisés 3180691785



EDIT DU 14/09/2014: (Merci Alblade pour les infos!)



ATTENTION! CETTE BANNIERE CONTIENT TOUTES LES CUSTOM DE MEGAMAN!!:


Dernière édition par Kill-Cat le Dim 14 Sep 2014, 18:39, édité 1 fois
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MessageSujet: Re: Customisation / Coups personnalisésCustomisation / Coups personnalisés Icon_minitimeMar 06 Mai 2014, 13:37

A en juger par la majorité de ses attaques provenant de Megaman 2 je dirais que c'est le plus populaire  Customisation / Coups personnalisés 2293482636 


Sinon, je pense qu'on pourrait effectivement voir ça, des attaques d'autres jeux, dans la mesure du possible : d'après ce qu'on a vu les animations de personnages ne changent pas mais les projectiles lancés, si. On peut donc très bien imaginer les feuilles remplacées par des étoiles, oui  Customisation / Coups personnalisés 3176931354
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MessageSujet: Re: Customisation / Coups personnalisésCustomisation / Coups personnalisés Icon_minitimeMar 06 Mai 2014, 23:34

Absolembum a écrit:
A en juger par la majorité de ses attaques provenant de Megaman 2 je dirais que c'est le plus populaire  Customisation / Coups personnalisés 2293482636 Customisation / Coups personnalisés 3176931354


C'est bien le cas, je te le confirme! Customisation / Coups personnalisés 2293482636 
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MessageSujet: Re: Customisation / Coups personnalisésCustomisation / Coups personnalisés Icon_minitimeDim 14 Sep 2014, 11:44

J'ai eu vu 1 nouvelle custo lors d'un Stream:
Chhhhhhht...!!!:

J'ai 2 robots qui me viennent à l'esprit:
J'ai dis Chhhhht!!! ><:

Mais je pencherais plus pour
lalalalalaaa ♪ (mains sur les oreilles):


Y reste à découvrir:

-1 custo pour le B-Up, (on connait le chien et l'oiseau)
-1 custo pour le B-Side, (on connait le crash bomber et
ce que j'ai vu:
)
-1 custo pour le B-down, (on connait les feuilles et les plantes)
et
-2 custo pour le B Neutral! (on connait le disque de métal)
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MessageSujet: Re: Customisation / Coups personnalisésCustomisation / Coups personnalisés Icon_minitimeDim 14 Sep 2014, 15:05

Neutral Special 1 (Metal Blade)

Customisation / Coups personnalisés Sef2VKV

Megaman's default neutral, the Metal Blade, can be thrown in 8 directions, travels about halfway through the screen and is a multihit projectile, doing about 3% damage a hit and negligible knockback.

It will stick in the ground if it collides with a surface and can be picked up and thrown again, other players can also catch it if you throw it at them and use it against you, so it's a pretty weak projectile.

Neutral Special 2 (Hyper Bomb)

Customisation / Coups personnalisés DDkzc6R
Spoil de perso ici:

Megamans second NSpecial is the Hyper Bomb from the first Megaman game, it can be thrown in 8 directions still but will always have some form of vertical movement, giving it an arcing motion.

Does 8% damage on hit and more knockback than the Metal Blade but it's a bit harder to aim, it won't explode until it hits something so it can be useful as a edgeguarding tool.

Neutral Special 3 (Shadow Blade)

Spoil de perso ici:

Megamans third Neutral special, the Shadow Blade, acts just like it does in Megaman 3, instead of going in a straight line, it has a boomerang effect, returning to the same position it was thrown from.

It can still be thrown in 8 directions and does only 2% damage per hit, but it doesn't stick in the ground and it can't be caught and used against you.

Side Special 1 (Crash Bomber)

Customisation / Coups personnalisés KGycyXyCustomisation / Coups personnalisés HWYesRNCustomisation / Coups personnalisés LyIu8Oj

Megaman's default Side Special is the Crash Bomber from Megaman 2, it fires in a straight line and can latch onto players or surfaces, 2 seconds later, it explodes, doing around 8% damage and low, diagonal knockback.

The explosion does decent shield damage if they try to block it and the bomb acts like the sticky bomb from Brawl, transferring to another player if they walk past each other.

Side Special 2 (Ice Slasher)

Customisation / Coups personnalisés EUCblNwCustomisation / Coups personnalisés 2OW8u5v

This customisation lets Megaman use the Ice Slasher from Megaman 1, it does less damage than the Crash Bomber, dealing only 4% a hit, but it pierces enemies and will also freeze the enemy above a certain threshold, somewhat based on their weight (Jigglypuff froze at 20%, Bowser froze at 24%).

It's nothing really to write home about, it has decent vertical knockback but Freezing effects have never been that good in Smash because they never last long enough.

Side Special 3 (Danger Wrap)

Spoil de terrain ici:

I'd say Megaman's third Side special, the Danger Wrap from Megaman 7, is probably his best variation, it shoots out an explosive wrapped in a bubble that floats upwards, exploding if it comes into contact with anything.

The explosion is multi-hit and does 13% damage and pretty good knockback, at higher percentages the knockback is perfect for just using the move again because it will rise straight to them and get them a second time if you can catch them sleeping.

You can have Danger Wrap and Air Shooter on screen at the same time, so it gives you pretty good coverage for someone trying to return to the stage, the only sacrifice with this move is that you have no horizontal range with it other than a few centimeters.

Up Special 1 (Rush Coil)

Customisation / Coups personnalisés MkMZbzH

The Rush Coil from Megaman 3 (?) is his default recovery, it's equivalent to Sonic's spring jump, giving some great vertical distance and not putting you into special fall, if you use the move whilst grounded, Rush will stay there and can be jumped on a second time (either by you or an enemy) for an even higher jump.

Rush Coil also has the ability to get you out of weak hitstun, so it can be used as a combo breaker of sorts.

Up Special 2 (Tornado Hold)
Spoil de perso ici:

Megaman uses the Tornado Hold from Megaman 8 as his second recovery, dropping a fan on the ground that pushes anyone caught in the cyclone upwards, it damages enemies on the way up, dealing about 1-2% a hit for a total of around 6% damage, you can use your aerials at the height of the recovery, so you can use it to combo into flame sword or Slash Claw but it's not guaranteed. This move also doesn't put you into special fall.

Using the move in midair causes the fan to fall as it pushes you up, you can use this above on stage opponents to delay their rise and give you more time to use an aerial or you can use it off stage to force a recovering opponent to recover high.

As a recovery it doesn't give you much horizontal or vertical distance compared to Beat or Rush Coil.

Up Special 3 (Beat)

Customisation / Coups personnalisés DLWaFcW

Megaman's third recovery is Beat, who first appeared in Megaman 5, using this move will spawn Beat (complete with NES-esque whistle sound), who will carry you upwards and allow you to get greater horizontal distance than either Rush Coil or Tornado Hold, the drawback to this being that Beat moves slower than Rush Coil launches you so you are slightly more vulnerable.

Like the others, this one doesn't put you into special fall.

Down Special 1 (Leaf Shield)

Customisation / Coups personnalisés GBuwwE8

Probably Megaman's worst special, the Leaf Shield from Megaman 2, it has very slow startup and can be used to block projectiles or collide with an enemy for 2% damage per leaf.

Projectiles can still hit you if they slip in between the leaves and if a leaf blocks a projectile or hits an enemy, it gets destroyed.

The move stops you from doing anything other than throwing the shield straight ahead or grabbing an enemy, when thrown it does 3-4% a hit. The knockback on every hit is non existant, to get the most out of the move it's best to use it and then just grab them and let the leaves hit them.

Down Special 2 (Skull Barrier)

Spoil de perso ici:

The Skull Barrier from Megaman 4 makes it's appearance as Megaman's second down special customisation, it does no damage whatsoever whilst circling Megaman but it will push people back ever so slightly and reflect projectiles rather than block them.

When thrown, it travels less distance than Leaf Shield and does 2% a hit.

Like Leaf Shield, all you can do whilst this move is active is throw it or grab.

Down Special 3 (Plant Barrier)
Spoil de perso ici:

The Plant Barrier from Megaman 6 is the final Down Special customisation, in this variation, the petals surrounding you will not disappear when hit, instead staying for the entire duration of the move, does 3% damage a hit whilst circling and 4% when thrown.

Travels less distance than Leaf Shield and moves slightly slower than Leaf Shield, each hit also gives slight knockback compared to Leaf Shield.

Again, like Leaf Shield, all you can do whilst this move is active is throw it or grab.

Source : http://smashboards.com/threads/367796/
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MessageSujet: Re: Customisation / Coups personnalisésCustomisation / Coups personnalisés Icon_minitimeDim 14 Sep 2014, 15:16

je préfère la version non commenter, je trouve les commentaire vachement décourageant.

de ce que j'ai compris je prendrais le shadow blade le ice slasher beat ou rush et le skull barrier, sinon je vois que tu mais des spoil persos ou stages, mais est ce que toutes ses customisation sont pas un spoil en soit?
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MessageSujet: Re: Customisation / Coups personnalisésCustomisation / Coups personnalisés Icon_minitimeDim 14 Sep 2014, 17:45

PUTAIN!!!!!!!!!!!!! Y A
<3 <3 <3 <3 <3:
MERCI MON DIEU!!!

En fait, pour moi, la dernière ne pouvait être que lui ou
l'autre:
qui reprenaient le principe de Woodman et Plantman!

Mais Megaman
untel:
est juste mon épisode favoris et un de mes jeux préférés de tous les temps et
lui:
mon robot préféré de la saga!

C'est l'apothéose! Très content de ses custos en général autrement!

Ouaip, je continue à foutre des bannières moi persos si jamais tu EDIT! (Tu devrais dailleurs, les custom restent du leak! Customisation / Coups personnalisés 335831597 )
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MessageSujet: Re: Customisation / Coups personnalisésCustomisation / Coups personnalisés Icon_minitimeDim 14 Sep 2014, 17:47

J'espère que ces customs le rendront meilleur parce qu'il m'a pas fait grosse impression.
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MessageSujet: Re: Customisation / Coups personnalisésCustomisation / Coups personnalisés Icon_minitimeDim 14 Sep 2014, 17:49

Merci pour les infos Alblade au fait! Customisation / Coups personnalisés 3180691785
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MessageSujet: Re: Customisation / Coups personnalisésCustomisation / Coups personnalisés Icon_minitimeDim 14 Sep 2014, 17:58

Si tu peux mettre ces infos dans ton premier post ça serait parfait. Histoire d'uniformiser un peu tout ça.
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MessageSujet: Re: Customisation / Coups personnalisésCustomisation / Coups personnalisés Icon_minitimeLun 15 Sep 2014, 12:04

J'suis en train de penser... Sakurai nous a à nouveau fait un Mega Troll de malade mais pas volontairement cette fois j'ai l'impression! Customisation / Coups personnalisés 1491891232 Customisation / Coups personnalisés 1491891232 Customisation / Coups personnalisés 1491891232

Concernant le pouvoir de
******:
, je vous invite à aller voir la tronche du Robot Boss en question:

il ressemble étrangement à
lui:

SPOIL!!!!!!!!!!!!!!
lien
SPOIL!!!!!!!!!!!!!!

Ajimi : On se calme sur la déformation du forum Customisation / Coups personnalisés 1892650967
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MessageSujet: Re: Customisation / Coups personnalisésCustomisation / Coups personnalisés Icon_minitimeLun 15 Sep 2014, 12:38

Ah ça fait plaisir de voir les customisations de Megaman son légèrement plus pousées Customisation / Coups personnalisés 3371923627 Je m'y attendais, il y a de quoi faire Customisation / Coups personnalisés 3371923627 !
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tyc
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MessageSujet: Re: Customisation / Coups personnalisésCustomisation / Coups personnalisés Icon_minitimeMar 16 Sep 2014, 11:27

Avec Danger Wrap, Shadow Blade et Plant Barrier Megaman devrait avoir tout ce qu'il faut pour compléter son jeu à mi-distance déjà pas mal, j'ai hâte d'avoir le jeu complet pour tester tout ça (même si on peut pas les utiliser en for glory :( ).
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MessageSujet: Re: Customisation / Coups personnalisésCustomisation / Coups personnalisés Icon_minitimeDim 21 Sep 2014, 15:28

Connaissant bien le jeu d'origine, je trouve quand-même qu'y a une des custom du Metal-Blade qui fait pas du tout custom mais carrément attaque différente quand-même! Customisation / Coups personnalisés 1491891232

mais j'attend de voir vraiment!^^
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MessageSujet: Re: Customisation / Coups personnalisésCustomisation / Coups personnalisés Icon_minitimeJeu 25 Sep 2014, 14:41

C'EST BON!!! VIDEO A L'APPUI!! Excellent!!! Vraiment Excellent!!!

toutes les custom dont celles leakées:
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MessageSujet: Re: Customisation / Coups personnalisésCustomisation / Coups personnalisés Icon_minitime

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